fredag 20 mars 2009

Besök i Salem

Idag var jag på mitt andra familjehemsbesök i Salem. Mikael Romanoff, folkpartistisk kommunpolitiker och vice ordförande i socialnämnden hade ordnat ett mycket bra program. Jag träffade familjeterapeuten Linda Strömberg och enhetschefen för barn och ungdom, Eva-Stina Premberg.

Socialtjänsten bedriver ett viktigt arbete som allmänheten sällan tar del av. Det har givetvis att göra med olika faktorer. Barn och ungdomar som av olika anledningar behöver samhällets hjälp är en skör grupp. Utredningarna är känsliga och omfattas av stor sekretess, därför går det heller inte att tala om arbetet.

Mötet var väldigt givande och jag har lärt mig så mycket under besöket idag och förra fredagen. Stort tack till Mikael, Linda och Eva-Stina.

Läs även andra intressanta åsikter om , , ,

0 kommentarer: