fredag 13 mars 2009

Votering, besök och Newroz

I onsdags var det votering för första gången. Jag måste erkänna att jag var aningen nervös. Inga större incidenter inträffade förutom att jag på en punkt inte hann trycka på ja-knappen. Men det var lätthanterat, jag anmälde efteråt hur jag hade tänkt rösta:O)

Idag ska jag ut på mitt första besök i Huddinge. Jag ska träffa tjänstemän på socialförvaltningens familjeenhet, ett jourhem och en familj som tagit emot barn och ungdomar tidigare. Även folkpartisten, Margareta Forsell är med under dagen, och det är hon som tagit fram detta mycket spännande program. Tack Margareta!

I morgon är det kurdisk nyårsfest i solna hallen. Nyåret infaller den 21 mars men jag gissar att solna hallen inte var ledig nästa helg. Då blir det tillfälle att dansa kurdisk dans:)

0 kommentarer: