måndag 29 mars 2010

Bra dag med givande möten

Jag har haft en bra dag med två bra möten. På morgonen besökte jag och min medarbetare Charlotte Tarshys Arbetsförmedlingen i Söderort. Vi hade ett givande samtal med personalen.

På eftermiddagen fick jag besök av 6 duktiga och trevliga elever från Globala gymnasiet. De arbetar med ett projekt om minoriteter i Sverige. Som slutexamination ska de skriva ett reportage om kurdiska ungdomar och ville därför göra en intervju med mig.

Förutom själva intervjun hann vi ägna en stund åt att diskutera andra politiska frågor som de själva tycker är viktiga inför det kommande valet. Det var allt från integration, utbildning till arbetslöshetsfrågor som berörde. Träffen var ömsesidig, de fick möjlighet att intervjua mig och jag fick möjlighet att ställa ett par frågor till dem.

Besöket avslutades med en kort rundvandring, vi gick från folkpartiets klubbrum till Bankhallen, tidningsrummet, kammaren och tillbaks till bankhallen för en gemensam bild. Tack August, Mia, Anna, Matilda, Hugo och Erika, jag ser fram emot att läsa ert reportage.

Från vänster: August Danielson, Mia Ehrnberg, Anna Lundblad, Matilda Sundell, Gulan Avci, Hugo Laurell. Av någon konstig anledning saknas Erika på bilden. Jag vet att hon stod bredvid oss så vi får skylla på fotografen:)

Läs även andra intressanta åsikter om , ,

0 kommentarer: