måndag 10 maj 2010

Folkpartiet och unga kandidater

Tidigare i dag lanserade Liberala Ungdomsförbundet och Liberala Studenter en ny hemsida "Unga Folkpartiet". Det är ett samarbete med Folkpartiet i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Syftet är att fronta unga kandidater till valet i höst. Sidan är både snygg, informativ och innehåller lång lista kandidatpresentationer av liberaler från hela landet.

I en artikel till politikerbloggen skriver ordförandena för LUF och LS att Folkpartiet varit dåliga på att fånga upp unga väljare. De refererar till Europaparlamentsvalet förra året. Läs artikeln härSå till en annan minst lika viktig fråga som rör ungdomar. Min vän och partikollega Rasmus Jonlund meddelade mig tidigare i kväll att Tidningen Mitt-i Kungsholmen publicerat min insändare i dagen utgåva.

Jag har skrivit om alliansregeringens extra satsningar på sommarjobb och sommarskola för unga och vilka positiva effekter det ger för Stockholms stad. I sommar får cirka 1300 unga stockholmare extraknäcka. För många innebär det ett första jobb, nya erfarenheter och ingång till arbetsmarknaden.

Sist men inte minst, i morgon bitti reser jag till Israel. Det ska bli skönt att komma bort några dagar, koppla av och ladda upp batterierna inför valrörelsen. Därför blir det sporadiskt bloggande från Tel Aviv.


4 kommentarer:

Mats, Sthlm sa...

Ha det så skönt i Israel!

Med avundsjuka hälsningar,

Mats

Gulan Avci sa...

Tack Mats, det har varit en underbar vecka och vi har hunnit med en hel del.

Allt gott
Gulan

Anonym sa...

vad har ni gjort i israel? skulle vara intressant att veta hur det är där. vad talas det mest om när det kommer till landets utrikespolitik idag?
Ronja

Lilla Flicka sa...

Det heter Palestina och inte Israel.