torsdag 26 augusti 2010

Valrörelse och många aktiviteter

Idag har varit en rolig men tuff dag. Tog mig till riksdagen tidigt för en del förberedelser. Blev också intervjuad av tidningen City. Håll utkik efter måndagens tidning.

Sen var det dags att bege sig mot Folkpartiets valstuga och prata med väljare. Många kloka frågor ställdes. Förhoppningsvis blev de nöjda med mina svar. Men det kändes bra. Det kom också en hel del skolungdomar. I valtider får de i uppgift av sina lärare att ta reda på information kring de olika partiernas politik. Fast många verkade väldigt engagerade så det blev mer diskussion än vad de egentligen var ute efter från början.

Klockan 13 var det dags att besöka Expressens valstuga. Jag bjöd in människorättskämpen Sara Muhammad för ett samtal. Hon är också grundare till Riksföreningen "Glöm aldrig Pela och Fadime". Vi diskuterade hederskultur, integration och burka. Läs mer i Expressens summering av vår aktivitet.

Klockan 14 var det dags för en TV-intervju i riksdagen. Kurdistan TV gjorde ett långt reportage med mig som ska sändas innan valet är över. Det var en personlig intervju och handlade bland annat om varför jag gett mig in i politiken. Kul att få prata kurdiska. Fastän jag har lättare att uttrycka mig på svenska så kändes det bra

Nu ska jag förbereda för morgondagens och helgens alla aktiviteter. Det är bara 24 dagar kvar till valdagen men i valtider får man räkna med att det är full ös hela tiden. Så det är bara att kämpa på och försöka övertyga väljarna om varför de ska rösta på en fortsatt Alliansregering och Folkpartiet.

Läs även andra
intressanta åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska det vinnas Val :)
Lycka till i valet Gulan. Hoppas verkligen att du kommer och hälsar på oss i LUF Gbg för prata om integration efter valet :)

Gulan Avci sa...

Tack, tack. Nu gäller det att kämpa resterande 18 dagarna:)