torsdag 11 september 2008

Grattis på sjuveckorsdagen Kevin!

Idag fyller Kevin sju veckor och han växer stadigt. Varje dag upptäcker jag något nytt med honom. Och vi har, tro det eller ej, börjat konversera med varandra, jag på vuxenspråk och han på bebisspråk. Låter ungefär såhär; ahuah juaha ahhhuah.

Vi håller varandra sysselsatta ständigt Jag ser till att han får mat, blir ombytt, dras i sin vagn på långpromenader, blir buren när han vill och får tonvis med kärlek. Han ser till att jag kan gå på möten (han följer snällt med) ligger i sin babybjörn så mamma kan surfa, blogga, läsa på handlingar, ta en tupplur eller kela med honom.

Jag har redan förberett mig för hösten. Igår köpte jag en varm promenadjacka, mössa och vantar och idag blev det ett par riktigt snygga gummistövlar. Ibland kan det bli trångt när man ska ta sig fram på gatorna. Man kan tro att hela stan fött barn samtidigt eftersom att det kryllar av barnvagnar överallt. Än har jag inte blivit barnvagnsfacist eller lattemorsa och jag hoppas det förbli så i fortsättningen med.


Här är jag en dag gammal!


Tre veckor!


Fem veckor, inte illa!


Sex veckor, här ligger jag bekvämt, fast det ser inte ut så ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Gulan!

Han är onekligen ett riktigt praktexemplar. Ja, man kan faktiskt få en ganska bra "dialog" med dom redan i denna ålder. Mina kusiner kan definitivt vittna om detta.

Lite kul och intressanta sidor i ämnet:

http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_har_bebis/familjeliv_och_fritid/kan_man_skaemma_bort_en_bebis?/

http://se.babycenter.com/baby/development/03mth/

http://kundeintebrymigmindre.blogspot.com/2008/04/sta-och-fula-bebisar.html

Ha det, gott och trevlig helg på er alla tre!

Mvh Johan K

roberth sa...

Men usch Sverigetröja är du rasist eller.... Läste en insändare i vår lokalblaska där en på fullt allvar menade att det var rasistiskt.

Kurdistan and Hayastan sa...

Jättesöt rackare!

Gulan Avci sa...

Lägg av Roberth, det är ju löjligt påstående. Inte fan är man rasist för att man bär en Sverigetröja.Punkt.

Kevin är sin mor upp i dagen:=)

roberth sa...

Klart man inte är men i många skolor i Sverige får du inte bära en sån tröja. Sjukt? ja en smula. Söt är han onekligen precis som sin mor