torsdag 2 april 2009

Debut i kammaren

Idag var det debut i kammaren. Jag höll ett 8 minuters långt anförande om högskolan och det kändes väldigt bra måste jag säga (ok, jag drog över tiden med 1 minut=)

Men att debattera en torsdagskväll kl 18 är ingen höjdare direkt. Ledamöter utanför Stockholm har tåg, bussar eller flyg att passa. Och man snegla på klockan titt som tätt.

Själv ska jag promenera hem;) Det är fortfarande varmt i luften, fåglarna har hittat tillbaks och himlen är vackert täckt med rosa och blått.

I morgon ska jag på mitt tredje familjehemsbesök. Denna gång ska jag till Solna tillsammans med europaparlamentskandidaten Martin Andreasson (fp) som är hemmahörande i kommunen.

Sen blir det en lugn helg och kvalitativ tid med familjen. Undrar om Kevin är för liten för Junibacken? Han fick gunga för första gången förra helgen och det tyckte han jätte mycket om.

1 kommentarer:

Anonym sa...

klart ni ska ta Kevin till junibacken.