torsdag 20 november 2008

Limmud konferens!

På lördag och söndag är det Limmud konferens i Stockholm. Det är ett utmärkt tillfälle för den seminarieintresserade att komma och lyssna. 60 seminarier ska hållas och ämnena handlar om allt mellan politik, textstudier, familj, praktisk judendom till andra ämnen.

På lördagskvällen ska jag tala om kurder och judar 19:45-20:45. Men jag vill också flagga för Fredriks pass om Sverigedemokraterna och antisemistim, Birgitta Ohlsson och judiska feminister och Samuel Danfosky som modererar en paneldebatt om Israel 60 år.

Läs mer på hemsidan

6 kommentarer:

Anonym sa...

ååååå, jag vill verkligen gå.

Kurdistan and Hayastan sa...

Jag kommer! Ska bli väldigt kul och intressant att få höra på något nytt :)

Gulan Avci sa...

klart du ska gå Maria.

Kurdistan and Hayastan vi ses på lördag:)

Anonym sa...

Vi judar utnyttjar bara er kurder :-)

Ni anses vara terrorister i Israel min vän! En dum och okunnig människa kallas för "kurd" i Israel, visste du det?

J. Cohen

Gulan Avci sa...

Tur att jag inte bor i Israel då Cohen;)

Sancak Beyi Emre sa...

Vad är det Fredrik ska göra med SD ? Är det debatt ?