onsdag 3 september 2008

Dilsa svarar sina kritiker

Kort uppdatering om cirkusen som pågått i ett par dagar nu med generalkonsuln Ingmar Karlsson.

Igår sa Karlsson i en intervju på SR- Jönköping att Dilsa Demirbag-Sten fått sina uppdrag för att hon är invandrare och kvinna, läs Expressen. Det hela har gått helt över styr. Hans uppdragsgivare UD borde rimligen agera. Kan vi ha topptjänstemän som brister så grovt i omdöme och häver ur sig vad som helst?

I brevet till Cecilia Malmström kräver Karlsson att:
"Folkpartister var en faktor jag inte räknat med men denna kan lämpligen elimineras om partiets ledning sätter ett stopp för den kampanj ordföranden i Liberal Mångfald bedriver mot mig genom att hon beordras att be mig om ursäkt på sin blogg".

Inte nog med att han vill eliminera mina åsikter utan han kräver en ursäkt av mig också. Det märks att alla åren i Mellanöstern färgat Karlssons syn på yttrandefrihet.

Det hela började som sagt med att Dilsa recenserade Karlssons bok "Kurdistan - landet som icke är" på Expressen Kultur. Detta upprörde Mustafa Can och han svarade henne på DN-Kultur och idag svarar Dilsa både Karlson och Can på Expressen Kultur. Läs även Fredriks artikel från igår.

Gårdagens publiceringar

Dagens Media
SR Jönköping med Karlsson och Dilsa(knappt 13 min in) - detta program rekomenderas varmt för den som vill se hur Karlsson hanterar debatten.
Bloggar; Sakine, Jonathan, Fredrik, Gurgin. Özz

Läs även andra intressanta åsikter om , , , ,

1 kommentarer:

Kurdistan and Hayastan sa...

Vi är många som väntar ivrigt på kulturnyheterna!

Tack för ett bra inlägg som alltid.

MVH